Weryfikacja przebiegu auta

Zakup używanego auta jest inwestycją, która wymaga od kupującego rozwagi i przemyślenia. Niestety kupującym często wydaje się, że sama luksusowa marka oznacza niskie koszty utrzymania i małą ilość napraw. Rzeczywistość bywa brutalna i szybko może wyjść na jaw, że takie auto okaże się skarbonką bez dna. Podpowiadamy zatem, jak samemu sprawdzić przebieg upatrzonego auta, aby cieszyć się udanym zakupem.

Przed nabyciem używanego pojazdu powinniśmy zabrać je do serwisu. Specjaliści jak Motocontroler. Polska Grupa Ekspertów Samochodowych są w stanie dokładnie sprawdzić auto i powiadomić o czekających nas wydatkach. Oczywiście w ten sposób nie jesteśmy w stanie sprawdzić każdego pojazdu, jaki zwróci naszą uwagę, dlatego oferujemy kilka pomocnych wskazówek, które pomogą zweryfikować przebieg auta.

80 000 km
Taki przebieg oznacza, że samochód jest całkiem świeży i niewyeksploatowany. Może jednak zdarzyć się, że niektóre modele będą wymagały wymiany podstawowych elementów, jak płyn hamulcowy, klocki hamulcowe czy płyn chłodniczy. Wbrew pozorom tak niski przebieg może być dla nas sygnałem ostrzegawczym. Z reguły kierowcy nie pozbywają się aut z tak małą ilością przejechanych kilometrów, ponieważ zwyczajnie nie opłaca się to. Może to oznaczać, że interesujący nas samochód uległ wypadkowi.

100 000 km
Auta, które posiadają taki stan licznika powinny odznaczać się doskonałym stanem technicznym. Trzy letnie pojazdy nie powinny posiadać żadnych śladów zniszczenia, jeśli takowe znajdziemy oznacza to, że pojazd uległ wypadkowi. Warto również zwrócić uwagę na zużycie klocków i tarcz hamulcowych, ponieważ przy takim przebiegu będą wymagały wymiany. Wpłynie to oczywiście na zwiększenie kosztów związanych z nabyciem auta. Prawdopodobnie będzie wymagana wymiana paska rozrządu, z czym lepiej nie zwlekać, ponieważ późniejsze konsekwencje dla silnika mogą nas słono kosztować.

150 000 km
Jeśli interesujący Cię samochód posiada taki przebieg przyjrzyj się kierownicy. Widoczne będą na niej ślady użycia. Podczas wolnej jazdy warto nią pokręcić i sprawdzić, czy nie wydobywają się podejrzane dźwięki z okolicy kół. W sytuacji, gdy usłyszymy coś dziwnego możemy spodziewać się problemów z przegubami, które będą do wymiany. To jednak tylko początek naszych zmartwień, ponieważ auto z takim przebiegiem może posiadać poważniejszych usterek mechanicznych w zależności od tego, jak było używane.

200 000 km
Auta z tak dużym przebiegiem będą wymagały większych wydatków. Wiąże się to zazwyczaj z wymianą amortyzatorów oraz wydechu, który po przejeździe tylu kilometrów może być przekorodowany. Jeśli zauważysz jakieś wycieki z zespołu napędowego i silnika nie kupuj takiego samochodu, ponieważ świadczy to o poważnych zaniedbaniach ze strony wcześniejszego właściciela. W zasadzie taki stan licznika oznacza ostatnie chwile użyteczności auta, dlatego nie będzie to raczej przyszłościowa inwestycja.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 648 475

E-mail: kontakt@flpoland.pl

Planujesz zakup używanego auta? Doradzimy, na co zwrócić uwagę i na jakie kwestie powinno się uważać, planując tego typu inwestycje.